Ceny dopravy jsou nastaveny v košíku a jsou závislé na celkové hmotnosti a výši objednávky. Liší se podle zvolené přepraní společnosti. Dopravu ZDARMA poskytujeme u České pošty při objednávce nad 1600Kč do 31kg, zásilkovna při objednávce nad 1600Kč do 10kg, PPL nad 2000Kč do 31kg. ROZVOZ BRNO - při objednávce nad 550Kč bez omezení hmotnosti. Příjemné nakupování.

Vedení psa u kola | MUJPES.CZ

Určitě už každý z nás někdy viděl cyklistu, jak jede na kole a vedle něj běží spokojeně na vodítku pes. Ale ne vždy tomu takhle musí být . Já osobně jsem měla tu možnost vidět, když psík připoutaný k vodítku a posléze k pánovi, který sedí na kole, spatřil procházejícího psího kamaráda a neštěstí bylo na světě. Psík se rozbíhá směrem jiným než je pánův směr a pár sekund nato už leží páníček, v dobrém případě, na chodníku s odřenou nějakou částí těla nebo také v kaluži apod. Takže když se vrátíme k prvnímu případu, kdy psík spokojeně běží vedle kola, bude se nám zdát na pohled situace zcela prostá.

Ale i tady platí hluboká pravda, že žádný učený z nebe nespadl. Tahle dokonalá souhra psa i jeho pána vyžaduje nejen dokonalý výcvik psa, ale důležitá je i důslednost pána, avšak požadavky kladené na psa musí odpovídat i jeho možnostem. Tím mám na mysli, že musíme brát ohled na velikost, stáří a fyzičku psa. Určitou roli samozřejmě hraje i počasí. V chladnějším počasí je psík schopen zvládnout delší vzdálenost a naopak v horkém parnem dni se jízda se psem na kole skoro nedoporučuje (hrozí přehřátí organizmu a bez přísunu vody dokonce kolaps). Aby byly vaše "jízdní procházky" bezpečné a potěšení oboustranné, chtěla bych vám připomenout eventuálním zájemcům několik základních a výcvikových pravidel.

NEŽ NASEDNETE NA KOLO

Způsob jízdy, její tempo i délku trasy je nutno vždy přizpůsobit plemenu i věku psa. Tento druh sportu mohou s úspěchem provozovat například lovečtí psi, knírači, ovčáci a podobná plemena. Malou výjimku tvoři plemena jako jsou boxeři, buldoci apod. (tzv. plemena, která mají kratší nosní přepážku než ostatní plemena). Tento handicap působí psům s tímto čenichem problémy většinou v teplejším počasí, kdy tato nosní přepážka stěžuje dýchaní.

Malí pejskové jako jorkšírští teriéři, jezevčíci a jiní by se měli raději vozit.

Důležité je i stáří psa. S dospělým psem, který dosáhl věku alespoň 1 až 1,5 roku je možné konat i několikakilometrové projížďky. U mladých psů dlouhý běh nepůsobí příznivě na jejich svalovou hmotu a kostní soustavu. Mohlo by u nich nastat i nežádoucí poškození kyčelních kloubů.

Další důležitou věci před tím než se vydáte na vaši vyjížďku je, že bychom neměli psíka 3-4 hodiny před jízdou na kole vůbec krmit! Při běhu se psovi hýbe žaludek do stran a hrozí zde přetočení žaludku a když v tomto případě není ihned přivolán zvěrolékař hrozí i úhyn zvířete! Před první delší jízdou (1-2) hodiny by měl prohlédnout psa veterinář.

A JAK NA TO?

Výcvik je vhodné zahájit na polních nebo lesních cestách a podobných klidných cestách, nácvik v těchto klidnějších místech, která snižují nebezpečí úrazů i nebezpečí vzniku stresových situaci u obou partnerů. Při zvládnutí s nácviku v tomto prostředí lze později postupně pokračovat na silnicích mimo město. Je-li pes dokonale připraven můžeme ho pomalu přivykat na trénink v městských ulicích. Ale i zde dbáme zpočátku na to abychom přivykaní trénovali raději v méně frekventovaných komunikacích.

Před zahájením výcviku necháme psa dostatečně vyběhat. Je tím myšleno, že ho necháme vykonat jeho potřebu a trochu se s ním projít. Pro psa, který musí být vždy vedený na pravé straně  kola, zvolíme povel, který nebudeme měnit a zvykáme ho na něho tak aby si dokonale zafixoval se spojením se svým místem na pravé straně kola. Nežádoucí činnost psa usměrňujeme povelem, který jsme si pro tyto účely vybrali a krátkým rázným trhnutím vodítka. Psa bezpodmínečně přivykáme na místě po naší pravé straně jízdního kola. Na silnici tak bude chráněn před ostatními vozidly a při jízdě ve městě se bude vždy nacházet mezi kolem a chodníkem.

Současně psa cvičíme na povel "stůj" a "vpřed". Tyto cviky bychom měli nejprve provádět za chůze. Je to jakási jednodušší a přijatelnější forma pro psa a myslím, že dokáže uchránit a předejít mnoha úrazům. Dáme se do pohybu se psem po pravé straně, stejně jako na kole. Vydáme povel "stůj" a na chvíli se zastavíme. Následuje pochvala. Při výcviku za chůze můžeme použít i menší pamlsek, při přímé jízdě už to není tak vhodné. Pamlsek by mohl zaskočit nebo při zvýšeném tlaku obojku na krk by mohl dusit. Opět se dáme do pohybu a při vykročení dáme povel "vpřed" a opět psíka pochválíme.

Tyto povely můžeme po sobě zopakovat dvakrát až třikrát. Po té necháme psa proběhnout, abychom mu výcvik neznudili. A po nějaké chvilce můžeme s výcvikem pokračovat. K dalšímu ztížení cviku vezeme kolo a vedeme psa současně po pravé straně. V této části výcviku by měl mít pes zvládnuté povely "stůj" a "vpřed". Takže by tahle část neměla být tak problematická.

Vodítko držíme vždy pouze v ruce, nikdy je nepřivazujeme za řidítka a ani nikam jinam. Při náhodném nebo nečekaném pohybu psa (třeba při jeho zastavení při vyprázdnění) můžeme vodítko držené v ruce pustit a nic se neděje, pokud vodítko napevno přivážeme mohl by nám pes strhnout kolo na zem. 

Přejdeme tedy do samotné fáze, kdy nasedáme na kolo a vydáváme se na naši první společnou projížďku. Jezdíme pomalu a po ujetí několika desítek metrů dáváme povel "stůj". Následuje velká pochvala a za několik vteřin následuje povel "vpřed" a pokračujeme v jízdě. Interval mezi jednotlivými povely pozvolna prodlužujeme. Na delší jízdu psa přivykáme postupně.

Zpočátku jedeme bez přerušení 5-10minut, potom sestoupíme a jdeme pěšky. Čas délky jízdy zvyšujeme denně pozvolna cca o 5 minut. Při jízdě dbáme na to, aby pes nejen netlačil na kolo, ale ani se od něj nevzdaloval. Cvik považujeme za zvládnutý, když pes běží volně vedle kola a netáhne.

Křižovatky ve městě neprojíždíme, ale přecházíme pěšky. Přitom zkrátíme vodítko tak , aby pes sám nemohl vstoupit do jízdní dráhy.

NĚCO NA ZÁVĚR


Jezdit můžeme vždy pouze takovou rychlostí, aby nám pes bez obtíží stačil. Jinak by mu mohly hrozit i vážné poruchy oběhového a dýchacího systému. Stále musíme mít na paměti, že na vozovce nebýváme sami. Nesmíme proto svou "jízdní procházkou" ohrozit a zkomplikovat život nejen sobě a svému psovi, ale i všem ostatním účastníkům silničního provozu.



Příště: Jak docílit toho, aby pes u kola netáhl za ostatními psi a jinými rušivými elementy?

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení