Vracející se zákazníky žádáme o novou registraci. Přihlášení pod uživatelským jménem přechodem na nový systém není platné. Nyní se po přeregistrování můžete hlásit pod svým e-mailem a heslem. Pro registrované zákazníky máme připraveny množstevní, věrnostní i objemové slevy a to do výše až 8%. Děkujeme.

Otok mozku po infúzích při selhání ledvin

"Dobrý den,
chtěla bych se zeptat na jednu věc ohledně otoku mozku!Měla jsem fenku, které bylo v 9ti měsících diagnostikováno selhávání ledvin, už to byl akutní stav, začali jí okamžitě podávat fyziologické roztoky a tak to šlo od čtvrtka do neděle kdy se pomalu lespšila a byla už v o dost v lepší kondici. V něděli z nás měli radost a poslali nás domů opět s 3ma flaškama kapaček, at jí to dáváme dál. Za tu dobu léčby jí neudělali ani jednou rozbory krve jak rychle se to lepší a jak na tom je a řekli že až v pondělí!!!V neděli jsme přijeli z nemocnice, byli s ní chvíli venku pak jí vzali domů a napíchli jí na kapačku, po které se její stav opět o něco zhoršil, další den ráno byla bez energie a malátná, testy v nemocnici dopadli výborně, ale jí nebylo dobře a bylo to vidět i od pohledu doktor říkal že je divné že je taková když je vlastně v pořádku...a dál to neřešil poslal nás domů s dalšími kapačkami, tak jsme poctivě kapali dál, ještě v ten večer nám zemřela na otok mozku!!Kde se stala chyba??Proč to tak bylo, z čeho to mohlo být???? Moje známá veterinářka, která i u nás byla, když jsem na ní pozorovala ty změny, a co mi diagnostikovala otok mozku mi řekla, že to může být přemrštěným podáváním kapaček, které už neměla dostávat..."

Dobrý den,

infuzní terapie by měla být prováděna pod dohledem veterinárního lékaře, který v jejím průběhu pravidelně monitoruje celkový zdravotní stav pacienta - poslech plic, srdce, dechovou a srdeční frekvenci, orientačně krevní tlak, sleduje, zda pacient močí a objem vylučovaných tekutin, dále sleduje změny chování - neklid, apatie apod., zvracení, průjem... Kromě toho by měly být monitorovány určité parametry v krvi, které ukazují, jakým způsobem (rychlost, objem) je potřeba v infuzích pokračovat. Následkem rychlé infuze může být přetížení organismu tekutinami (možný rozvoj edému plic - nebezpečí následného dechového a oběhového selhání) a narušení rovnováhy určitých krevních parametrů projevující se příznaky postižení centrálního nervového systému. To znamená, že zvíře na kapačkách by mělo být hospitalizováno, protože majitel jako laik není tyto stavy schopen posoudit a sám zajistit adekvátní podávání infuzí. Takto na dálku opravdu nedokáži posoudit přesnou příčinu úhynu vaší fenky, neboť nemám k dispozici všechna potřebná data a vyšetření. Otázkou zůstává také důvod selhání ledvin v tak nízkém věku. Na Vaše otázky by pravděpodobně nejlépe odpověděla pitva pacienta."

MVDr. Pavla Alexandrová